Podsumowanie roku 2021

by Emilia

Święta, sylwester, nowy rok – to czas, w którym bardziej intensywnie myślimy o tym co nas spotkało, co przeżyliśmy, jak wykorzystaliśmy ten czas. To niewątpliwie czas podsumowań i nowych postanowień. Rok 2021 minął. Czy był inny niż pandemiczny 2020? Mieliśmy nadzieję, że będzie inny, a jednak nie był. Wiele w nim było strachu, wiele niewiadomych, ale też wiele nadziei, z którą wchodzimy w ten nowy 2022 rok. Dzisiejszym wpisem zabieramy Was w krótką podróż po miejscach, które zobaczyliśmy.

Muzea Dolnego Śląska

W tym roku postanowiliśmy pozwiedzać nieco Dolny Śląsk pod kątem kulturowym. Na cel obraliśmy sobie muzea, w szczególności te wrocławskie, a zdecydowanie jest w czym wybierać. Kiedyś muzea kojarzyły mi się wyłącznie z nudnymi wycieczkami szkolnymi, ale te czasy na szczęście minęły. To idealne miejsca na krótkie wycieczki. Wiele z nich jest rewelacyjne zorganizowanych, mają mnóstwo cennych eksponatów, świetnie opisaną historię, a interaktywny sposób prezentacji eksponatów naprawdę zachęca.

Dominikana

To było jedno z naszych marzeń podróżniczych i jak widać warto marzyć, bo marzenia się spełniają. Dominikana położona jest na wyspie Haiti i zajmuje około 2/3 tej wyspy. To zdecydowanie rajskie miejsce, pełne przepięknych krajobrazów, plaż z białym piaskiem, turkusowej wody, palącym z nieba słońcem, przepysznych owoców i kawy, kokosów spadających z palm, no i przede wszystkim uśmiechniętych i zawsze życzliwych ludzi. To tak w wielkim telegraficznym skrócie. Na blogu pojawiło się wiele wpisów o tej podróży, także zachęcamy do lektury.

Zamki i pałace Dolnego Śląska

Dolny Śląsk, jak wiadomo słynie z zamków i pałaców, których w tym regionie jest całkiem sporo. Niektóre są przepięknie odrestaurowane i udostępnione dla zwiedzających, w innych znajdują się muzea, inne jeszcze są zaadaptowane na hotele i restauracje. Są też takie, które podupadły i z uwagi na zawirowania właścicieli niszczeją i można je oglądać tylko zza ogrodzenia. Nie brak też pozostałości w postaci murów, czy części zabudowań, które znajdują się zazwyczaj w górach, czy na polanach. Zwiedzanie zamków i pałaców Dolnego Śląska to idealny wybór na weekendowe, nawet jednodniowe wypady. To też świetny pomysł na dłuższe wycieczki szlakiem dolnośląskich zamków. Jeśli jest możliwość to polecamy Wam oczywiście zwiedzanie z przewodnikami, którzy potrafią zabrać nas w świat historii i legend danego miejsca.

Gniezno

Pierwsza stolica Polski – nie wypada tego miasta nie znać i nie zwiedzić. To rewelacyjna destynacja na typowy city break. Weekend w tym mieście zapewni nam wiele atrakcji – od wielu zabytków, spacerów po klimatycznej starówce, zwiedzania muzeów, po szukanie Królików, z których Gniezno słynie. Jednocześnie nie spotkamy tu tłumów, dzięki czemu zwiedzanie i spacery są dużo przyjemniejsze.

Gdańsk i Trójmiasto

Czerwcowy długi weekend postanowiliśmy spędzić w trójmieście. Hotel zarezerwowaliśmy w Gdańsku i głównie to miasto zwiedzaliśmy. To świetne miejsce na spędzenie długiego weekendu. Rozrywek i atrakcji jest mnóstwo, i każdy znajdzie tu coś dla siebie. Jak podała Gdańska Organizacja Turystyczna Gdańsk w sezonie letnim w 2021 roku Gdańsk odwiedziło 1 105 662 turystów. To nowy rekord od 2019 roku. Gdańska Starówka, Molo w Brzeźnie, Westerplatte, Sopot, Długi Targ, ulica Mariacka, Muzeum II Wojny Światowej, Europejskie Centrum Solidarności – to tylko niektóre z atrakcji, które czekają na Was w tym mieście. O wszystkich będziemy pisać na blogu. Także zapraszam do śledzenia.

Lądek Zdrój i ziemia kłodzka

W wakacje poczuliśmy, że nadmiar pracy daje się nam już we znaki. Wybraliśmy się zatem na weekend do Lądka Zdrój, który połączyliśmy z relaksem w SPA. Zatrzymaliśmy się w Proharmonii Rezydecji Wellness. Dużo spacerowaliśmy po okolicznym parku zdrojowym. Zwiedziliśmy Arboretum w Lądku Zdrój i Stawy Biskupie. To niewielkie, ale bardzo klimatyczne miasteczko zdrojowe, które jest świetną bazą wypadową do górskich pieszych wycieczek. Niedaleko Lądka Zdrój jest też Twierdza Kłodzko, którą bardzo polecamy Wam zwiedzić. To największa atrakcja ziemi kłodzkiej. Twierdza Kłodzko to jeden z największych obiektów warownych z przełomu XVII i XVIII wieku. Warto zarezerwować sobie trochę czasu na jej zwiedzanie, a także spacer po Kłodzku.

Dolny Śląsk

Pandemia, ograniczenia w podróżowaniu i nadmiar pracy trochę nas przystopowały. Dlatego też cały czas kontynuowaliśmy zwiedzanie Dolnego Śląska. To jak niekończąca się opowieść. Była Jelenia Góra i termy cieplickie – przepiękne rejony stworzone do spacerów. Była też niedziela w Arboretum w Wojsławicach – ogromny teren przepełniony cudowną roślinnością. Była też kolejna uzdrowiskowa miejscowość – Szczawno Zdrój, która wyróżnia się przepięknym deptakiem. Zwiedziliśmy też Starą Kopalnię w Wałbrzychu – rewelacyjny kompleks poprzemysłowy zaadaptowany na muzeum. No i oczywiście ciągle eksplorowaliśmy nasz piękny Wrocław. Jak widać zwiedzać jest co na Dolnym Śląsku.

Na sam koniec życzymy Wam kochani, by ten nowy 2022 rok był dla nas wszystkich łagodniejszy, bardziej przyjazny, by nie był przepełniony niepewnością, byśmy w końcu odżyli i zaczęli żyć pełną parą, bez obaw, bez trosk i zmartwień. Bo życie jest tylko jedno. Więc życzymy Wam samych szczęśliwych chwil i jak najwięcej spełnionych marzeń, nawet tych najmniejszych.